Intrebari frecvente

Ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru accesa creditul sau cardul de credit oferit de BT Direct?

Trebuie sa fii cetatean roman cu resedinta in Romania sau cetatean strain care lucreaza in Romania in baza unui permis de munca valid care are rezidenta permanenta sau temporara in Romania.


E necesar sa ai venituri dovedibile, adica:

  • sa fii salariat (angajat pe perioadă nedeterminata) cu cel putin 3 luni vechime la actualul angajator;
  • sau pensionar cu pensie pentru limita de varsta;
  • sa realizezi venituri din profesii liberale (PFA).


Pentru a putea primi un credit BT Direct sau un Card Direct trebuie sa ai varsta cuprinsa intre 18 si 75 de ani la data acordarii cardului de credit.

Cum imi actualizez informatiile despre datele personale?
  • Trimite un email la contact@btdirect.ro in care sa incluzi copia actului de identitate si formularul de actualizare date disponibil aici.
  • Online – acceseaza formularul din pagina si alege ca Tip Solicitare – Actualizare Date Personale. Ulterior, vei fi contactat de Echipa Relatii Clienti pentru mai multe detalii.

Ce trebuie sa stii daca doresti sa faci o sesizare / reclamatie catre BT Direct IFN SA?

Puteti transmite BT Direct IFN SA orice reclamatie privitoare la serviciile prestate ori la pretinse nerespectari ale drepturilor Dvs, in scopul solutionarii pe cale amiabila a acesteia.

Puteti contacta BT Direct IFN SA la adresa de email: contact@btdirect.ro, prin telefon la numarul 0264 30 2000, la sediul central din str. Constantin Brancusi, nr. 74-76, etaj 3, Cluj-Napoca, Punct lucru: Bd. Dimitrie Pompeiu nr. 6A, Cladirea Olympus, etaj 3, Bucuresti sau accesand www.btdirect.ro in sectiunea Cardul Direct-Cum il admnistrez / online – Transmite solicitarea ta online / Alte solicitari.


In cazul in care va considerati prejudiciat in baza contractului cu BT Direct IFN SA, aveti dreptul sa va adresati:

  • Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), la adresa din Bucuresti, B-dul. Aviatorilor, nr. 72, sector 1, e-mail: office@anpc.ro , website www.anpc.gov.ro;
  • Bancii Nationale a Romaniei (BNR) cu sediul central in strada Lipscani, nr. 25, sector 3, Bucuresti, cod 030031, Romania (website - www.bnro.ro).


In vederea solutionarii pe cale amiabila a eventualelor litigii si fara a se aduce atingere dreptului Dvs. de a initia actiuni in justitie ori de a sesiza ANPC sau BNR, dupa caz, puteti folosi procedurile extrajudiciare de solutionare a litigiilor.

Astfel, puteti recurge la:

  • procedura medierii, in temeiul prevederilor Legii nr. 192 / 2006 privind medierea si organizarea profesiei de mediator, cu modificarile si completarile ulterioare;
  • si/sau procedurile de solutionare alternativa a litigiilor administrate de CSALB, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 38 / 2015 privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti, cu modificarile ulterioare.


Informatii suplimentare privind sesizarea CSALB se pot obtine la adresa strada Sevastopol 24, et 2, sector 1, Bucuresti, Romania, accesand website-ul www.csalb.ro, la numarul de telefon 0219414 sau la adresa de e-mail office@csalb.ro; si activitatea de mediere, precum si Tabloul Mediatorilor Autorizati se pot obtine accesand website-ul http://www.cmediere.ro/.

Cum aflu informatii despre variatia indicelui ROBOR la 3 Luni?

Consulta istoricul indicelui ROBOR 3M pentru cardurile de credit cu dobanda variabila.

Ce se modifica in baza Directivei revizuite a UE privind serviciile de plata?

Prin Legea 209 / 2019 s-au transpus prevederile Directivei revizuite a UE pentru serviciile de plata prin care se uniformizeaza anumite costuri pentru cetatenii care locuiesc legal in Europa. Noile norme inseamna ieftinirea, simplificarea si securizarea platilor dumneavoastra electronice.

Consultati drepturile Dumneavoastra privind platile in Europa

Cum iti activezi cardul de credit?

Suna la 0213 084 000 si selecteaza optiunea Activare Card.

Este necesar sa ai Cardul la indemana ca sa te identifici. Cardul se trimite inactiv din motive de siguranta.

Ai uitat codul PIN?

Primeste unul nou!

  • Contacteaza-ne la numarul de telefon 0213 084 000. Program de Luni - Duminica, 08:00-20:00;
  • Online: completand formularul din pagina si te vom contacta in cel mai scurt timp.

Cum imi activez extrasul prin email?
Ce este serviciul Mastercard ID Check?

Serviciul Mastercard ID Check iti protejeaza cardul pentru autorizarea platilor online prin introducerea a doua parole:

  • o parola dinamica primita prin SMS pe numarul de telefon declarat;
  • si o parola unica definita de tine atunci cand faci plata online. Parola unica o vei schimba la un interval de 90 de zile.

Cat platesti in plus daca retragi bani de la bancomat?

Trimite SMS la 3750 cu suma de care ai nevoie si numarul de zile in care vei rambursa banii si primesti pe loc raspunsul cu toate detaliile: 

  • dobanda;
  • si valoarea totala de plata care contine si comisionul de retragere numerar.

Unde poti utiliza cardul?

Poti utiliza cardul oriunde in lume unde apare sigla Mastercard – in magazine, la bancomat sau online.

Comisionul este 0% pentru toate cumparaturile platite cu acest card.

Pot face tranzactii internationale?

Da, poti folosi cardul oriunde in lume unde este afisata sigla Mastercard.

Unde poti rambursa sumele inapoi pe card?

Alege modalitatea de rambursare potrivita pentru tine!

Cum imparti in rate o cumparatura?

Prin programul Rate Oriunde, orice cumparatura de peste 500 de lei se poate transforma in rate, de la 3 la 36. Noi iti trimitem un SMS prin care te informam ca poti transforma suma platita in 3 Rate fara Dobanda, sau in 4–36 de Rate Usoare cu numai 1% dobanda pe luna.


Ai la dispozitie 3 zile de la primirea SMS-ului sa te hotarasti daca vrei sa convertesti tranzactia in rate si sa raspunzi la SMS-ul primit. Vei vedea pe urmatorul extras anularea tranzactiei cu plata integrala si prima rata a produsului.


Exemplu de calcul reprezentativ pentru cumparaturi cu plata in Rate fara Dobanda: Valoarea DAE este 0.97% pentru un credit de 10000 de lei, pe o perioada de un an, considerand o tranzactie in 12 Rate fara Dobanda, taxa de emitere card 30 de lei si comisionul lunar de administrare credit de 4,5 de lei. Valoarea totala a creditului este de 10084 de lei.

Ce inseamna Perioada de Gratie de 55 de zile?

Perioada de gratie se refera la numarul de zile pentru care dobanda pentru cumparaturi este 0% si poate fi de la minim 25 zile pana la maxim 55 zile.

Ca sa beneficiezi de dobanda 0% trebuie sa rambursezi suma totala de plata pana la data scadenta a extrasului in care este evidentiata cumparatura.

Care este valabilitatea cardului meu de credit?

Cardul tau este valabil pana in ultima zi a lunii inscrise pe fata lui.

Cardul reinnoit este trimis la adresa de corespondenta inregistrata in sistemul nostru.

Pentru a putea primi noul card, te rugam sa te asiguri ca ai datele personale actualizate in sistem.

Am pierdut cardul. Ce trebuie sa fac?

Suna la 0213 084 000 (disponibil non-stop) imediat ce constati ca ai pierdut cardul si noi il vom bloca pentru a preveni eventuale tranzactii nepermise.

Cum poti afla informatii despre cardul tau?

Suna la numarul 0213 084 000 de pe numarul de telefon declarat in sistem si poti afla informatii pe loc de la robotul automat.

⠀Este necesar sa ai Cardul Direct la indemana ca sa te identifici.

Pentru informatii pe care nu le furnizeaza robotul automat iti stau la dispozitie consultantii nostri.

Cand pot ridica banii in cazul aprobarii creditului?

Suma din credit se poate ridica de la orice sucursala a Bancii Transilvania, a doua zi dupa semnarea contractului de credit.

Cand trebuie sa platesc prima rata din credit?

Pentru Creditul BT Direct accesat, prima rata se plateste pana in data de 16 a lunii urmatoare semnarii contractului.

Unde pot plati ratele la credit?

Alege modalitatea de rambursare a creditului potrivita pentru tine.

Daca sunt codebitor la un credit, pot solicita un alt credit de la BT Direct?

In cadrul analizei eligibilitatii (daca va incadrati la un credit BT Direct), ratele pentru creditele actuale la care sunteti co-debitor / girant, nu se iau in calcul.

Pot refinanta credite de la alte banci / IFN-uri la BT Direct?

Se pot refinanta creditele sau cardurile de credit detinute, cu conditia prezentarii de documente justificative.

Daca am solicitat un credit cu refinantare, cand pot ridica suma suplimentara?

Suma suplimentara solicitata poate fi ridicata din contul BT Direct doar dupa ce veti aduce dovada inchiderii creditului / creditelor care au fost refinantate.

Daca platesc mai mult decat rata lunara, se scade din dobanda/ se recalculeaza soldul?

Daca doriti sa efectuati o rambursare in avans a sumelor din credit, este necesar sa completati formularul de plata partiala si apoi sa il transmiteti pe adresa administrare@btdirect.ro.

In functie de optiunea Dvs., ca urmare a recalcularii, se va reduce perioada ramasa din credit sau cuantumul ratei lunare.

Pentru ramabursarea totala in avans este necesar sa apelati 0264 302 000 pentru a afla suma ce trebuie sa o depuneti si cum puteti intra in posesia Fisei de Lichidare a creditului.

Cum pot recupera suma depusa in plus pentru credit?

Puteti solicita recuperarea sumei in scris la orice sucursala Banca Transilvania, telefonic la ALO BT Direct 0264 302 000 sau prin email transmis la contact@btdirect.ro si apoi sa ridicati in numerar sumele depuse in plus din contul BT Direct.